Önskar du göra en beställning?
Har du frågor som gäller leverans av en beställd vara?
Behöver du hjälp med retur eller reklamation?
Du kan se dina order genom att
logga in via ditt befintliga konto.
Du är alltid välkommen att kontakta oss via
kundservice@bolindo.se eller telefon: 010-25 25 270
Vi svarar snarast och senast inom 48 timmar på förfrågningar som rör faktiska köp eller beställningar.
Telefontider: 09.00-16.00 helgfria vardagar.
Vid eventuell reklamation, försök att återge detta så detaljerat som möjligt.
Ange ordernummer och bifoga eventuella bilder.
Vanliga frågor
Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får från er kunder.
Se efter här om just din fråga finns med eller skicka din fråga till oss via
kundservice@bolindo.se
1. Om jag köper flera produkter samtidigt kan jag då också få dem levererade på samma gång?
Alla dina varor som beställs från en och samma leverantör kommer i gemensam leverans. Beställer du från olika leverantörer, lägger en order som innehåller både lager- samt beställningsvaror eller om vissa varor i en order är slut i lager kan leveranserna ske vid olika tillfällen. Fraktbolaget ringer eller skickar sms och aviserar på det aviseringsnummer du anger vid beställning, i regel dagen innan leverans.
2. Måste jag vara hemma när leveransen kommer?
Ja, du eller någon annan i familjen måste ta emot leveransen för att kunna utesluta en eventuell fraktskada. Fraktbolagen får heller inte lämna varorna utan att någon är hemma och tar emot. Leveranserna sker på dagtid. Via vår kundservice kan du boka in kvittensfri leverans men observera då att ni då godkänner leveransen i det skick den levererats dvs eventuella fraktskador som inte fraktbolaget själva noterat kan inte i efterhand ersättas.
3. Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiderna varierar beroende på om det är olika leverantörer eller om det är lager- eller beställningsvara. Besked om beräknad leveranstid finns under alla produkterna i webshopen. Beställningsvarornas preliminära leveranstider anges för produkterna, men dessa kan variera t ex pga av efterfrågan, helgperioder eller oförutsedda händelser såsom Covid-19. I de fall det blir planerade leveransförseningar och dessa meddelas oss via leverantörerna så informerar vi fortlöpande via e-post kunderna om leveransförseningen.
4. När får jag min faktura?
Om du som privatperson har valt faktura eller delbetalning som betalsätt så skickas fakturan till dig från vår samarbetspartner
Avarda i samband med leveransen.
Om du som företag har valt faktura som betalsätt så skickas fakturan till dig via Fortnox i samband med leveransen.
5. Vad gör jag om min beställda vara är skadad vid leverans?
Om det är en transportskada noterar du detta på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot varorna. Detta är mycket viktigt, om du tar emot en leverans med synliga skador utan att notera skada kan du inte hävda transportskada i efterhand. Därefter kontaktar du vår Kundservice via
kundservice@bolindo.se. Dokumentera skadan med foto.
Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit av emballaget, ska skadan dokumenteras via foto och skickas via kundservice tillsammans med ordernummer och beskrivning av skadan. Detta ska göras snarast möjligt, dock högst 14 dagar efter mottagen leverans.
6. Vad har jag för garantier?
Vi på bolindo.se följer våra leverantörers garantivillkor och i de fall där de inte finns gäller reglerna i konsumentköplagen respektive distanshandelslagen.
7. Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
8. Kostar det extra om jag som privatperson väljer att betala mot faktura?
Vi använder oss utav Avarda som betallösning och använder således deras regler och betalningslösningar,
läs mer här.
9. Kan jag köpa produkter av er som ej visas på hemsidan?
Ja. Du är varmt välkommen att kontakta oss via
kundservice@bolindo.se om det är någon produkt som saknas i webshopen. Vi kontrollerar hos leverantören om vi har möjlighet att beställa denna produkt.