Denna webbsida använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. OK

Kundservice

Önskar du göra en beställning?
Har du frågor som gäller leverans av en beställd vara?
Behöver du hjälp med retur eller reklamation?


Du kan se dina order genom att logga in via ditt befintliga konto.

Du är alltid välkommen att kontakta oss via kundservice@bolindo.se eller telefon: 010-25 25 270
Vi svarar snarast och senast inom 48 timmar på förfrågningar som rör faktiska köp eller beställningar.
Telefontider: 08.00-17.00 helgfria vardagar. 10.00-15.00 vecka 28-30 & 32. Endast via e-post vecka 31.

Vid eventuell reklamation, försök att återge detta så detaljerat som möjligt.
Ange ordernummer och bifoga eventuella bilder.

Vanliga frågor


Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får från er kunder.
Se efter här om just din fråga finns med eller skicka din fråga till oss via kundservice@bolindo.se
 
1. Om jag köper flera produkter samtidigt kan jag då också få dem levererade på samma gång?
Alla dina varor som beställs från en och samma leverantör kommer i gemensam leverans. Beställer du från olika leverantörer, lägger en order som innehåller både lager- samt beställningsvaror eller om vissa varor i en order är slut i lager kan leveranserna ske vid olika tillfällen. Fraktbolaget ringer eller skickar sms och aviserar på det aviseringsnummer du anger vid beställning, i regel dagen innan leverans.
 
2. Måste jag vara hemma när leveransen kommer? 
Ja, du eller någon annan i familjen måste ta emot leveransen för att kunna utesluta en eventuell fraktskada. Fraktbolagen får heller inte lämna varorna utan att någon är hemma och tar emot. Leveranserna sker på dagtid.
 
3. Hur lång är leveranstiden? 
Leveranstiderna varierar beroende på om det är olika leverantörer eller om det är lager- eller beställningsvara. Besked om beräknad leveranstid finns under alla produkterna i webshopen.
 
4. När får jag min faktura? 
Om du valt faktura eller delbetalning som betalsätt skickas fakturan till dig från vår samarbetspartner Klarna AB i samband med order/leverans.
 
5. Vad gör jag om min beställda vara är skadad vid leverans? 
Om det är en transportskada noterar du detta på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot varorna. Detta är mycket viktigt, om du tar emot en leverans med synliga skador utan att notera skada kan du inte hävda transportskada i efterhand. Därefter kontaktar du vår Kundservice via kundservice@bolindo.se. Dokumentera skadan med foto.
Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit av emballaget, ska skadan dokumenteras via foto och skickas via kundservice tillsammans med ordernummer och beskrivning av skadan. Detta ska göras snarast möjligt, dock högst 14 dagar efter mottagen leverans.
 
6. Vad har jag för garantier? 
Vi på bolindo.se följer våra leverantörers garantivillkor och i de fall där de inte finns gäller reglerna i konsumentköplagen respektive distanshandelslagen.
 
7. Hur gör jag om jag vill returnera en vara? 
Vid retur kontaktar du vår Kundservice via kundservice@bolindo.se
 
8. Kostar det extra om jag väljer att betala mot faktura? 
Vi använder oss utav Klarna som betallösning och använder således deras regler och betalningslösningar, se Klarna AB.
 
9. Kan jag köpa produkter av er som ej visas på hemsidan?
Ja. Du är varmt välkommen att kontakta oss via kundservice@bolindo.se  om det är någon produkt som saknas i webshopen. Vi kontrollerar hos leverantören om vi har möjlighet att beställa denna produkt.